Rögle förlänger med Daniel Widing
Publicerad: 2016-10-26

Rögle BK förlänger med anfallaren Daniel Widing som togs in i oktober. På onsdagen skrev han på ett nytt kontrakt med Rögle BK som sträcker sig även över nästa säsong, 2017/18.

- Jag har trivts bra från allra första början så jag är glad att vi kommit överens om den här lösningen, säger Daniel Widing.

När skador, sjukdomar och avstängningar hopade sig tog Rögle in rutinerade anfallaren Daniel Widing, 34, på ett korttidskontrakt. Det gällde oktober månad och nio matcher.

I morgon, när Rögle möter Djurgården borta, så skulle det egentligen vara Daniels sista match. Men nu har han och klubben kommit överens om en förlängning som sträcker sig även över nästa säsong, 2017-18.

- Det känns skönt att veta vad jag ska göra en längre tid. Nu ska jag ordna ett boende så att hela familjen kan komma ner, säger Daniel.

Daniel har imponerat i Rögle. Hans rutin, arbetsmoral och goda humör har bidragit både på och utanför isen. Han har även varit produktiv, på de fyra senaste matcherna har Daniel gjort två mål och fyra assist och snabbt blivit en favorit hos Rögles supportrar.

- Produktiviteten är lite överraskande. Men jag spelar med bra killar som och jobbar man hårt så brukar det hända bra saker.

När Daniel kom in i Rögle så var det mitt i en lång förlustsvit som nu har vänts.

- Jag kände att det finns potential i det här gänget. Laget är ungt och spännande. Jag tror jag kan bidra lite med min rutin till de yngre killarna, även vad gäller livet utanför isen, säger Daniel.

Rögles sportchef Anders ”Masken” Carlsson är mycket nöjd med Daniel:

- Vi är jättenöjda med vad Daniel har presterat. Han har bidragit med fart, erfarenhet och entusiasm. Han har gått direkt in i gruppen och gör alltid ett hundra procentigt jobb, träning som match, säger ”Masken”.