Nykomponerad e-sportssexa studsade tillbaka mot SAIK
Publicerad: 2020-01-27
Trots tunga avbräck lyckades Rögle få med sig två poäng från kvällens dubbelmöte med Skellefteå. Detta sedan man förlorat första matchen med 0-3, men tagit en meriterande seger i returmötet.

Det märktes inledningsvis att Rögle saknade två av sina ordinarie spelare. Man lyckades bara få på sex skott mot motståndarmålet på hela matchen, och då är det svårt att vinna e-sportsmatcher.
– Första matchen tar vi och kastar så långt bort vi bara kan, och sen glömmer vi den, förklarar Johannes "THAREALGURU" Wallin, som fick vikariera på backplats i dagens dubbelmöte.
– I andra spelar vi mycket bättre. Vi får mer rull på dem, vilket gör att vi kommer till mer skott, säger han.

Skellefteå tog tidigt ledningen även i den andra matchen, men debuterande Henrik "henke_boo" Boo kunde sätta den viktiga kvitteringen innan paus. I andraperioden tog Rögle ledningen, innan man stängde matchen med några snabba mål i tredje periodens upptakt. Trots att Skellefteå reducerade med ett par minuter kvar var de svartgula aldrig riktigt nära, och istället kunde Rögle fastställa slutresultatet till 5-2 i slutsekunderna.

Matcherna i eSHL kommer tätt nu. Redan på onsdag är det Skånederby, då Rögle ställs mot Malmö i dubbla matcher som streamas direkt via vår Twitchkanal. Nedsläpp 20:00.

– Det ska bli trevligt att möta Malmö, lovar Rögles målvakt Fredrik "celeste_sueco" Sanz Lerna.
– Malmö är ett tippat topplag, men vi har lyckats bra mot både Linköping och Luleå, så vi hoppas kunna stjäla lite poäng igen.

Cornelius "JezusKristuz" Högberg och Henning Ole "lapskaus13" Drange gjorde stod för två mål var, medan Henrik "henke_boo" Boo stod för ett.

Statistik och matchfakta finns på nhlgamer.com.

Andreas Ljunggren