Hallå där, Robin Westerling, arenaservicechef
Publicerad: 2022-06-27
Roglebk.se stämmer av läget med biljett- och evenemangsansvarig i Catena Arena.

Säsongskortsförsäljningen har varit igång ett tag nu – hur går det?

– Det går bra. Vi har en prognos som går mot att vi toppar förra årets notering och som ökar för fjärde året i rad. Idag (den 27 juni) har vi 2573 kort sålda vilket är en bra siffra, men naturligtvis hoppas vi att den siffran ska öka ytterligare.

När måste man ha köpt sitt säsongskort och kommer fler släppas upp?

– De som har haft säsongskort förra säsongen har till den 4 juli på sig att betala sin reservation, sedan öppnas hela arenan upp för alla. Ett tips är att ha köpt sitt säsongskort innan den 4 augusti eftersom vi då öppnar upp försäljning av lösbiljetter och då minskar chansen att kunna boka samma plats under hela säsongen.

Finns det några nyheter när det kommer till säsongskorten i år?

– Det gör det. Vi har lagt till att man nu får alla gruppspelsmatcher i CHL. Man kommer också kunna samla på sig poäng om man gör sitt kort tillgängligt under de matcher man inte kan gå (mer info senare). Och såklart har vi vår nya våning 4, kallad Loftet, som kommer ge många nyheter kring själva matchupplevelsen, med mat, vyer med mera.

Vad är på gång som jag inte får missa?

– Vi har planerat en hel del under kommande säsong. Oktoberfest under två matcher i månadsskiftet september/oktober. Vi ska ha invigning för arenan vid SHL-premiären, vi ska hylla våra legendarer, klubben fyller 90 år för att nämna några event. Det kommer bli en häftig säsong både på och utanför isen.

På tal om Loftet – vad har hänt där sedan i våras?

– Loftet var ju inte helt klart under slutet av förra säsongen, men under våren har vi jobbat hårt för att färdigställa helt. Det innebär nya möbler, mer utsmyckning och fler mat- och dryckesupplevelser. Allt för att få det så bra som möjligt på det nya våningsplanet. Vi såg hur populärt det blev förra året och vi hoppas att det ska bli ännu bättre nu när vi fått ännu mer ordning.

Hur många säsongskort räknar ni med att sälja innan premiären den 17 september mot Brynäs i SHL?

– Vi räknar på att landa över 3500 årskort. Efter förra säsongens framgångar och den uppdaterade arenaupplevelsen märker vi hur stort intresset för Rögle är. Det är otroligt roligt att se och jobba med det och vi ser fram emot många utsålda matcher kommande säsong.

{!A}

Peter Ekholm