Seger i sista - nu börjar uppladdningen inför JSM
Publicerad: 2019-02-25
J18
J18 avslutade seriespelet på bästa sätt med en 5-0-seger borta mot Borås. Seriesegern var klar sen tidigare - nu väntar en två och en halv vecka med uppladdning inför JSM-slutspelet.

– Det blir en utmaning att behålla formen fram till slutspelet den 13 eller 14 mars. Vi kommer att köra en blandning av tuff träning och vila, det blir svårt att vara ledig utan match så länge men vi ska göra vad vi kan för att vara redo, säger J18-tränaren Magnus Rahm.

Rögle har vunnit tio av tolv matcher i fortsättningsserien och vann serien med klar marginal.
Avslutningen i Borås blev en ganska smärtfri historia där Rögle avgjorde matchen redan i första perioden som man vann med 3-0. Till sist slutade matchen 5-0 efter tre mål av Andreas Lundberg (bilden) och två av Hugo Eliasson. Målvakten Max Lundgren höll nollan.
– Vi gjorde en helt okej match och spelade väldigt bra i anfallszon. Där var vi konstruktiva och hittade många bra lösningar, säger Magnus Rahm.