Tappade segern i slutet
Publicerad: 2019-10-20
J18
J18 åkte på en tung förlust borta mot Karlskrona. Rögle tog ledningen tre gånger i matchen men hemmalaget kvitterade varje gång och kunde sen vända matchen till en 6-3-seger efter fyra raka mål sista elva minuterna.

– Det va surt idag. Jag tycker vi har tagit stora kliv framåt under några matcher nu men i dag var det ett steg tillbaka och det tar vi på oss som coacher. Vi lyckades inte få grabbarna att förstå vad som krävs för att komma tillbaka på vinnarspåret igen. Vi får lära oss av detta och gå vidare, sammanfattar J18-tränaren Mathias Tjärnqvist matchen i Blekinge.
Tre gånger tog alltså Rögle ledningen, 1-0 gjorde Sebastian Törnqvist, 2-1 Kevin Engvall (bilden) och 3-2 Alexander Gunnarsson. 3-2-målet gjordes tidigt i tredje, Karlskrona kvittterade till 3-3 i powerplay med drygt elva minuter kvar. Rögle orkade inte komma tillbaka utan istället kunde. hemmalaget göra tre raka mål och vinna med 6-3.