Taylor: "Bra chans komma tillbaka direkt"
Publicerad: 2019-09-21
Inför match
Resultatet i torsdags var en missräkning och svider. Taylor Matson, en av kaptenerna, räknar med ett hungrigt och revanschsuget Rögle på bortais i eftermiddag i Linköping.

– Jag tror det är bra för oss att åka iväg och spela borta och komma ihop som en grupp igen. Jag tycker matchen mot Linköping blir ett bra test för att se hur vi reagerar. Det är en bra chans att komma tillbaka direkt, säger Rögleanfallaren.
Matchen mot Linköping är en match mellan två lag som nollades i torsdags.
– De kommer att vara hungriga precis som vi. Starten blir viktig, det gäller att vi har energi och spelar beslutsamt och som ett lag, säger Taylor.

Taylor är den spelare som varit längst i omklädningsrummet när han nu är inne på sin sjätte raka säsong i föreningen. Han gillar utvecklingen och inte minst starten på den här säsongen.
– Vi är starkare defensivt, vi ger inte upp lika mycket chanser emot oss, vi har ett starkt målvaktsspel och boxplay. Vi känns betydligt längre fram än i fjol, det tog oss till jul innan vi hittade rätt då.
– Mot Linköping gäller det att vi hittar tillbaka till vårt spel, spelar som ett lag och kommunicerar mycket ute på isen så vi hjälper varandra. Linköping har vi bra minnen ifrån, vi har gjort flera starka bortamatcher där som jag minns det, säger Taylor.
Matchen i Linköping börjar kl 15:15.