Liljewall tillbaka på is på måndag
Publicerad: 2016-12-16
A-lag
Första träningsveckan av matchuppehållet är över. En liten men naggande god skara från Rögles A-lagstrupp har tränat på is. Men redan nästa vecka skaran av speldugligt spelare öka.

– Jag kommer att träna på is från måndag. Jag är redo och ser fram emot omstarten, säger lagkapten Christopher Liljewall som spelat med en skadad fot en längre tid.

Den här veckan har kaptenen tillbringat på en träningscykel i gymmet tillsammans med bland annat backen Jesper Williamsson.

Ute på ispassen har det inte varit så många A-lagsspelare. Förutom en lång skadelista har några vilat och dessutom har Ludvig Rensfeldt samt de tre danska juniorerna varit upptagna av landslagsuppdrag.

– Vi har haft åtta juniorer med på ispassen och det är kul att se de killarna. Vi har väl inte kunnat ha så mycket spelövningar utan fokus har blivit individuella övningar. Och så har vi kört på rejält med de som kunnat, säger tränare Magnus Bogren.

Laget är ledigt över helgen och tränar sedan måndag, tisdag och onsdag innan det blir ledigt fram till juldagen då man samlas och tränar innan avresa till Karlstad och omstarten borta mot Färjestad på annandag jul.

– Nästa vecka kommer vi att ha betydligt fler på is och då kommer vi att köra ihop laget och komma väl förberedda inför omstarten, säger Magnus Bogren.

Williamsson och Liljewall är klara för spel. Dessutom kan Alen Bibic och Sebastian Collberg bli aktuella medan avstängde Almen Bibic är tillbaka till hemmamatchen mot Brynäs den 28 december.

Patrick Cehlin och Sebastian Wännströms status är ännu osäker.