Första förlusten för J20
Publicerad: 2019-08-22
Backahill Försäsongsturnering J20
Efter två raka segrar fick Rögles J20 inkassera första förlusten i Backahills Försäsongsturnering borta mot HV71. Hemmalaget vann med 6-4 efter att ha gjort sista målet i tom bur.

– Det här var mer likt en tävlingsmatch. Det gick snabbare och när vi gick ner oss lite i början av tredje blev vi straffade direkt. Vi släppte in tre mål på fyra minuter och lyckades sen inte komma ikapp, säger tränare Jonas Elofsson.
Det var 2-2 efter två perioder och så långt såg det lovande ut.
– Vi spelade rätt bra, vårdade pucken och det var en jämn match så långt. Sen i början av tredje var vi inte riktigt med, agerade klent och släppte till lite billiga chanser. De gjorde tre snabba och plötsligt var vi i underläge 2-5, berättar Jonas.

Han glädjer sig dock över att hans spelare samlade ihop sig och gjorde match av det igen. Två raka Röglemål innebar 4-5 och i slutskedet tog man ut målvakten i jakten på en kvittering men istället blev det ett sjätte mål för HV.
– Jag är glad över inställningen att vi kommer tillbaka. Vi drog på oss 14 utvisningar vilket sliter. Vi var bra i boxplay men så många underlägen gör att vi kommer ur rytm och de får övertag i spelet, säger Jonas.
Rögles mål gjordes av Melker Eriksson, Linus Sjödin, Isac Johnsson och Kevin Engwall.
– Vill ge beröm till vår målvakt Erik Forss och backen Oskar Hassel, avslutar Jonas.