Calle Clang uttagen i U18-landslaget
Publicerad: 2019-07-04
Nyhet
Rögles lovande målvakt, 17-årige Calle Clang, är uttagen i det svenska U18-landslaget som ska spela Hlinka Gretzky Cup 5-10 augusti i Tjeckien och Slovakien.

Calle Clang är ett av Rögles stora framtidsnamn. Juniormålvakten hade en stark fjolårssäsong där han knep förstaspaden i Rögles J20-lag samt landslagsuppdrag i både U17 och U18-landslaget (med i svenska truppen som vann U18-VM).
U18:s förbundskapten Magnus Hävelid presenterade på torsdagen kommande säsongs första landslagstrupp och där är Calle Clang med som en av två målvakter till Hlinka Gretzky Cup.
Sverige spelar i grupp B mot Ryssland, Slovakien och USA och gruppspelet inleds den 5 augusti.
Sen tidigare är Jakob Bondesson och Nils Höglander uttagna i J20-landslaget som åker till USA för en turnering i slutet av juli.