Serieledaren på besök på torsdag
Publicerad: 2020-01-14
Inför match
På torsdag är det dags igen – SHL-hockey i Catena Arena. Lagkapten Mattias Sjögren och Adam Edström är redo för comeback när serieledande Luleå kommer på besök. Det finns både sittplats- och ståplatsbiljetter kvar till den högintressanta matchen.

Vi fick inte den utdelning vi ville ha i förra veckan men laddar nu om för veckans utmaningar som innebär två toppmöten där vi börjar hemma mot Luleå nu på torsdag (och därefter borta mot Örebro på lördag). Glädjande är att listan med frånvarande spelare fortsätter att krympa. Lagkapten Mattias Sjögren, som missat de 13 senaste matcherna och Adam Edström, som skadades den 28 december, båda är redo för spel. Det ökar konkurrensen och slagstyrkan när vi nu går in i ett viktigt och intensivt matchskede.
Lördagens hemmamatch mot Leksand var en ny publikfest med härlig stämning i Catena Arena som var utsåld. Till torsdag finns det biljetter kvar, både sitt- och ståplats. Så nu finns chansen att gå på topphockey för er som inte haft möjlighet tidigare.
Du köper som vanligt enklast på nätet, eller i Kundcenter, öppet vardagar 10-14. Du kan även ringa, 0431-55 89 02. Glöm inte att du även kan köpa ståplatsbiljett via Angel Island Army, gå in på aia.nu och följ länken. Då stöttar du även AIA:s bortaresor vid köp från den länken.

Det är många som vill ladda upp inför matchen med god mat och dryck i vår populära restaurang. Restaurangen är fullbokad och det är ont om lediga platser framöver också. Funderar ni på att kombinera god mat och hockey framöver den här säsongen är det bäst att boka bord i tid. Menyerna för alla hemmamatcher i grundserien fram till 12 mars hittar du här. Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected]. Vi kan även ordna biljett till matchen när du bokar bord. Du vet att du även kan boka bord i Rix FM-baren? Då är bordet ditt även i pauserna och du beställer mat i förväg från en speciell meny. Rix FM-baren öppnar 17:30. Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected].

I Kids Zone finns som vanligt en hel del att göra för yngre besökare. Elgiganten är på plats och erbjuder möjlighet att spela tv-spel och det finns även möjlighet att spela simulatorspel.
Tänk på att samåka till matchen eller ta bussen för miljöns skull. Du vet väl att du kan åka med Skånetrafiken till och från SHL-matcherna i Catena Arena? Ta matchbussen, linje 84. Visar du ditt Säsongskort så åker du gratis. Tidtabell finns på hemsidan.
Åker ni bil till matchen och är 4 eller fler i bilen så bjuder Grönvit hållbarhet på parkeringsavgiften. Tänk på att förbereda er betalning till parkeringen så går det snabbare och vi slipper långa köer in. Ha 20 kronor i kontanter redo att betala med eller om du ska swisha så förbered innan ni kommer fram till betallinjen (en medpassagerare kan förbereda).
Vi ses på torsdag i Catena Arena!