Rasmus Bengtsson lånas ut
Publicerad: 2015-09-23

Rögle BK lånar ut ännu en back till Allsvenskan. Det är Rasmus Bengtsson som kommer att spela med Björklöven i två matcher.

Rögle BK lånade tidigare i veckan ut Alen Bibic till allsvenska Oskarshamn för spel i två matcher. Nu är det klart att ännu en Rögleförsvarare lånas ut under en kortare period. Den här gången handlar det om Rasmus Bengtsson som ska spela för allsvenska Björklöven i två matcher.

- Vi har tio backar i truppen och hittills har vi varit förskonat från skador. Det innebär att vissa spelare ännu inte fått spela någon tävlingsmatch och jag vill att de får speltid. Därför gör vi så här, säger Rögles sportchef Anders ”Masken” Carlsson.

Rasmus Bengtsson kommer att spela för Björklöven i bortamatchen mot Oskarshamn på torsdag kväll samt i Umeå-lagets match i Norrköping mot Vita Hästen på onsdag i nästa vecka. Därefter är han Rögles spelare igen.

Alen Bibic spelade för Oskarshamn på tisdagskvällen och gjorde en bra match (förlust på övertid, 0-1, mot Asplöven). Han spelar även i morgon kväll för Oskarshamn mot just Björklöven och återvänder sen till Rögle.