Juniorsvepet 20 september
Publicerad: 2021-09-20
Juniorsvepet
J20 fortsatte att ösa in mål, J18 laddade för genrep och seriestart och U16 spelade hela sju matcher på tre dagar. Här är veckans Juniorsvepet.

J20

Under premiärveckan gjorde Rögle J20 hela 17 mål på tre matcher. I förra veckan spelades tre nya matcher där det gjordes 16 mål och lagets fina målform höll i sig. Först besegrades Linköping borta med 7-4, där det också var sju olika målskyttar. Alexander Gunnarsson, Kevin Engvall, Viktor Smeds, Linus Sjödin, Oliver Tärnström, Andreas Torkelsson och Oscar Johnsson gjorde målen den gången.

Tre dagar senare tog laget emot Färjestad hemma i Akademihallen och även där gjordes det sju grönvita mål. Oscar Johnsson gjorde hattrick och Oliver Tärnström, Marco Kasper, Kevin Engvall och Hugo Eliasson gjorde resten av målen i 7-3-segern. Noterbart är att Philip Granath stod för hela fem assist.

Dagen efter Färjestad var Växjö på besök. Då kom säsongens andra förlust och matchen slutade 2-4. Oskar Pettersson och Sebastian Törnqvist gjorde Rögles mål.

Backen Oskar Hassel sammanfattar veckans matcher och ger sin förklaring till varför laget har inlett så starkt offensivt. Nedan kan du också se Röglemålen från matcherna mot Linköping och Växjö.

Oskar Hassel

{!A}

Highlights Linköping och Växjö

{!B}

I veckan väntar återigen tre matcher. På onsdag blir det skånederby hemma mot Malmö och till helgen åker laget till Karlskrona och Jönköping.

J18

Rögle J18 har haft en matchledig vecka och laddar upp för säsongsstarten. I veckan spelar laget först genrep på tisdagen borta mot Karlskrona och därefter väntar premiär borta mot Malmö på söndag.

Längre intervju med J18-tränarna inför premiären kommer under veckan, håll utkik!

U16

Rögle U16 var i slutet av förra veckan i Stockholm och deltog i DIF Elit Cup. Totalt blev det hela sju matcher mellan fredag och söndag där laget spelade mot Linköping, Frölunda, Malmö, Växjö, Djurgården, HV71 och MODO. Av dessa sju matcher vann de grönvita två och tränare Adam Bengtsson ser resan som en värdefull läxa inför säsongen.

– Det har varit en väldigt nyttig helg för både spelare och ledare. Alla matcher vi spelade var tuffa och mot väldigt bra motstånd. Jag är nöjd med vår insats i tre av dem och vinner två av dem, men i den här delen av säsongen är det inte resultatet som är det viktiga. Det viktigaste nu är vad vi lär oss av det, killarna behöver lära sig att släppa matcher och förbereda sig för nästa på kort varsel, både mentalt och kropsligt. Sen är det också bra för lagsammanhållningen att vara iväg så här, det gör att vi kommer samman som grupp, säger han.

U16 har nu två träningsmatcher kvar att spela innan det är dags för seriepremiär. Dessa spelas nu på lördag och söndag.

Joel Nordström