Bokk tradad till Carolina - stannar i Rögle
Publicerad: 2019-09-25
A-lag
Rögles 19-årige anfallslöfte Dominik Bokk blev på tisdagskvällen tradad av sin NHL-klubb St Louis Blues till Carolina Hurricanes. Flytten påverkar dock inte hans fortsatta spel med Rögle kommande säsong.

– Nej, jag kommer att stanna och spela i Rögle i vinter. Jag pratade med Carolinas general manager i går kväll som bland annat hälsade mig välkommen till klubben, säger Dominik.
Den tyske stortalangen draftades förra sommaren i första rundan (som 25:e spelare) av St Louis Blues som inför den här säsongen valde att låna ut den högerfattade forwarden till Rögle.
Innan han spelat en match för St Louis blev han dock bortbytt. Dominik ingick i en större spelaraffär där förutom Röglespelaren även backen Joel Edmundson samt ett framtida draftval skickades till Carolina i utbyte mot rutinerade backen Justin Faulk samt ett draftval.
Dominik fick veta nyheten av St Louis som ringde och berättade om spelaraffären.
– Det är sådant som man får räkna med. Det påverkar inte mig något speciellt eftersom jag är kvar i Rögle och inte fysiskt behöver flytta, säger Dominik.