Fiddes fina gest: “De blev jätteglada och stolta”
Publicerad: 2022-07-02
A-truppens materialförvaltare “Fidde” vann en hel uppsättning matchtröjor av Ting Hockey i Tingsryd. Då valde han att skänka allt till Team Tjejer A. – För tjejerna är detta jättestort att huvudmaterialaren i Rögle BK tänker på dem, säger Mia Silvergrund, materialare för Team Tjejer.

I en frågetävling som Ting Hockey i Tingsryd anordnade var förstapriset en uppsättning matchtröjor som man själv fick prova ut och designa. Och den som stod som vinnare av tävling var ingen mindre än A-truppens materialare Frederik Andersen. Men istället för att ta tröjorna till A-truppen valde han att skänka uppsättningen till Team Tjejer A.

– Eftersom vi redan har det så gott ställt med tröjor så kändes det naturligt att skänka det till flickverksamheten som har växt väldigt mycket det senaste året, vilket är otroligt kul. Hoppas att tröjorna kommer väl till användning, säger Fidde.

Och gåvan välkomnades gladeligen av Team Tjejer A som gjorde en heldag av att åka till Ting Hockey för att prova ut tröjor som nu är designade och beställda.

– Vi i Team Tjejer A vill tacka Fidde för att vi har fått hans vinst. Tings Hockey betalade bussen så att vi kunde åka upp till Tingsryd för att prova tröjor, sen grillade korv där uppe och efter det åkte vi hem och spelade minigolf som en säsongsavslutning. Så vi vill gärna säga tack till Fidde, för han gör en massa saker som ingen vet om, säger Mia Silvergrund.

Och att det var just Fidde som skänkt gjorde det extra speciellt.

– För tjejerna är det jättestort att huvudmaterialaren i Rögle BK tänker på dem. Det var så tjejerna uttryckte det. De sa “menar du att det är Fidde som har skänkt detta?”. De blev jätteglada och stolta över det, för Fidde är ändå Fidde. Han vill nog egentligen inte ha någon kredd för det, men det tycker jag att han ska ha, avslutar Mia Silvergrund.

Anton Toft