Poängfixaren Gagné ser fram mot streckmatchen
Publicerad: 2018-01-13
Efter match
Första målet på nästan tre månader betydde poäng. Röglebacken Kevin Gagné var dock kluven efter övertidsförlusten i Luleå - och blickar redan mot torsdagens sexpoängsmatch hemma mot Mora.

– Skönt att äntligen få göra mål igen men det hade varit bättre om vi tagit tre poäng, sa Kevin Gagné efter matchen i Luleå.

Den kanadensiske backen svarade för ett imponerande solonummer när han ordnade en poäng till sitt Rögle.
Efter en hyfsad förstaperiod som slutade mållös tappade Rögle fart och passningsspel i andra och överlät initiativet till hemmalaget i andra som även tog ledning.
I tredje kom Rögle tillbaka och med knappt åtta minuter kvar slog Kevin till. Han dröjde sig kvar högt upp i anfallszon och vann en duell i sarghörnet. Han tog sig in framför mål omgiven av hemmaspelare och sprätte upp pucken snyggt i Joel Lassinanttis plockhandskryss.
Målet betydde 1-1, ett resultat som stod sig perioden ut och poäng till Rögle. Det var sjätte matchen på de sju senaste som Rögle tog poäng.
– Det är ju bra, vi har lyft oss rejält. Men surt att vi inte kan vinna den här matchen, säger Kevin.

Kevin kom tillbaka i spel den 2 januari efter att ha varit skadad i närmare sju veckor. Den skridskoskicklige backen har tagit för sig mer och mer i matcherna sedan sin come back.
– Jag spelade väldigt enkelt i början men det känns bättre och bättre. Men jag har fortfarande saker jag kan förbättra.
På torsdag väntar nästa match, hemma mot Mora. Ett Mora som ligger på rätt sida kvalstrecket och som Rögle nu jagar.
– Det är en stor match för oss. Vi har revansch att fordra och ska förbereda oss i veckan på bästa sätt. Hemma har vi spelat ruskigt bra en tid, jag ser fram emot den matchen, säger han.
Rögle har fyra raka hemmasegrar inför den matchen. Biljetter till torsdagens streckmatch köper ni enklast genom att klicka på den här länken.