Så ställer Rögle upp i eftermiddagens final
Publicerad: 2019-08-18
Inför match
Rögle avslutar försäsongsturneringen i Köln i eftermiddag (16:30) med match mot arrangerande Köln. En match som dessutom blir final. Rögle har fördel och det räcker med en poäng för att försvara titeln från i fjol.

– Det ska bli roligt, en härlig utmaning för oss. Vi kommer att möta ett motiverat hemmalag som kommer att ligga på hårt och checka aggressivt, säger tränare Cam Abbott efter söndagsförmiddagens värmning i Kölnarena 2.
Rögle har vunnit de två första matcherna med 3-2 mot Graz och Langnau. Graz slog Köln i går med 5-4 efter förlängning. Om Köln blir bästa motståndet vill inte Cam svara på:
– Svårt att jämföra lagen. Det som är bra med den här turneringen är att det är olika typer av lag vi ställs mot. Det är viktigt att vi är redo från start idag, säger Cam.
Vad gäller laget så får Roman Will vakta målet. Fyra utespelare vilar: backen Jakob Bondesson, Ted Brithén, Leon Bristedt och Anton Bengtsson.
– Vi har haft en plan för hur vi skulle rotera och belasta spelarna. Anton är lite krasslig och därför blir det ingen extra forward idag, säger Cam.

Här är eftermiddagens lag mot Köln, nedsläpp kl 16:30 i Kölnarena 2:
Målvakt: Roman Will (Christoffer Rifalk)
Backar: Niklas Hansson-Kodie Curran, Éric Gélinas-Daniel Bertov, Jakob Ragnarsson- Samuel Jonsson, Erlend Lesund.
Kedjor: Daniel Zaar-Mattias Sjögren-Dennis Everberg, Dominik Bokk-Simon Ryfors-Nils Höglander, Taylor Matson-Erik Andersson-Kevin Wennström, Adam Edström-Hampus Gustafsson-Wilson Johansson.
Vilar: Jakob Bondesson, Leon Bristedt, Ted Brithén, Anton Bengtsson.
Matchen sänds på hd.se och ingår i premiumabonnemanget.