Bröderna Bibic förlänger med Rögle
Publicerad: 2016-12-14
A-lag
Bröderna Alen och Almen Bibic fortsätter sin karriär i Rögle BK. På onsdagen skrev de populära bröderna på nya tvåårskontrakt som gäller över säsongen 2018-19.

– Det känns jättebra. Vi är glada att Rögle vill ha oss. Klubben har skapat en bra utvecklingsmiljö för oss spelare, säger Alen Bibic, 25.

Lillebror Almen, 23, fyller i:

– Ända sedan dag 1 i Rögle har vi blivit bättre som hockeyspelare. Vi har utvecklats men det finns mer att ta fram.

Bröderna kom till Rögle mitt under säsongen 2013-14. Almen kom först, från Leksand i oktober medan Alen anslöt från Almtuna i februari.

Alen och Almen blev snabbt publikfavoriter med sitt uppoffrande och fysiska spel. Det är två personer som är oerhört träningsvilliga och lojala, både på och utanför isen.

Det senaste året har de etablerat sig på SHL-nivå och tillhör viktiga kuggar i Rögles lagbygge. Alen har varit den genomgående bäste försvararen i Rögle under första halvan av säsongen och Almen ligger i topp i tacklingsligan trots att han missat matcher på grund av skada.

Deras utveckling har gjort att intresse funnits från annat håll men bröderna valde den grön-vita vägen.

– Rögle har tagit hand om oss och stått bakom oss även när det blåst. Det uppskattar vi, säger Alen.

För första gången sen de kom till Rögle väljer de nu att skriva på ett kontrakt som är längre än ett år.

– Vi tror på den här resan som vi börjat med den här klubben. Först ska vi reda ut det här året och det kommer vi att göra, och sen ska vi fortsätta utvecklas, säger Alen.

Almen inflikar:

– Att vi skriver två år visar att vi tror på det och så vill vi ge tillbaka något till Rögle och fansen.

Rögles sportchef Anders ”Masken” Carlsson är nöjd med att ha förlängt med Alen och Almen:

– Det är två spelare som utvecklats bra sen de kom till Rögle. De har visat stort hjärta och tror på det vi håller på med. Det känns bra att vi ska fortsätta jobba med varandra i två år till, det kommer att bli mycket intressant, säger Anders.