Första segern för J18
Publicerad: 2020-10-01
J18
Rögles J18 studsade tillbaka direkt efter förlusten i söndags i seriepremiären borta. mot HV. Det blev seger med 4-3 (1-0, 2-1, 1-2) hemma i Catena Arena över Troja/Ljungby.

Viktor Smeds öppnade målskyttet för hemmalaget med mål i boxplay drygt 13 minuter in på första perioden. I andra ökade Hugo Eliasson på till 2-0, gästerna reducerade men Jonathan Larsson gjorde 3-1 med bara 18 sekunder kvar av perioden.
I tredje blev det spännande, gästerna reducerade igen, Hugo Eliasson ökade på till 4-2 men Troja fick in en tredje puck och jagade sen en kvittering. Rögle höll undan och kunde ta sin första trepoängare.
– Jag tycker vi startar matchen helt okej men med en känsla av att vi är lite nervösa. Jag tycker den känslan håller i sig i stora drag över hela matchen. Tyvärr tar Troja över i tredje då vi slarvade i uppspelsfasen. Axel Mangbo var grymt bra i vårt mål i kväll. Sen vill jag lyfta fram våra motståndare som spelar en fin hockey och aldrig gav upp. Vi tar med oss de tre poängen och laddar om inför söndag, sammanfattar tränare Linus Karlsson.