Rögle förlänger med trio egna produkter
Publicerad: 2013-03-28
Tre egna produkter får förlängt förtroende. På torsdagen skrev nye sportchefen Anders "Masken" Carlsson nya kontrakt med Victor Panelin-Borg, Daniel Zaar och Tobias Törnkvist.
    - Ytterligare tre grundstenar i vår satsning som alla tre står för karaktär och utvecklingsmöjligheter, kommenterar han.
Det har varit intensiva dagar för Rögles nye sportchef. Sedan Anders "Masken" Carlsson presenterades på presskonferens i måndags har sex kontraktsförlängningar gjorts.
    Den senaste trion presenterades en i varje period under hemmamatchen mot Örebro och samtliga kontrakt gäller för säsongen 2013-14.
"Masken" kommenterar sina förlängningar:
   - Panelin-Borg är en jättebra karaktär som spelar aggressivt och är viktig att ha kvar. Zaar är en fruktansvärt bra skridskoåkare med stor teknik. Han passar bra in i det spel jag vill att vi ska spela nästa år. Törnkvist spelar aggressivt och bidrar, precis som Panelin-Borg, med karaktär.
    Genom sitt arbete som scout har han redan en tydlig bild av Rögles unga talanger och har nu lärt känna mer av deras personlighet.
    - Jag har haft jättebra snack med alla tre och diskuterat hur vi ska nå fortsatt individuell utveckling. Alla killarna brinner verkligen för det här, avslutar "Masken".

FAKTA / Kontraktsförlängningar inför 2013-14

Niklas Hansson, back, 2 år