Rögle föll med uddamålet
Publicerad: 2020-08-27
Match
Rögle föll i träningsmatchen hemma mot HV71. Trots en stark slutperiod vann gästerna med 3-2. Daniel Zaar blev tvåmålsskytt för hemmalaget.

Första perioden gick i klar favör till gästerna som hade ett klart övertag, inte minst hjälpta av två tidiga hemmautvisningar. Röglemålvakten Christoffer Rifalk stod för en rad fina räddningar men kunde inte hindra gästerna från att ta ledningen. Bästa hemmachansen hade Erik Andersson vars skott tog i insidan av stolpen och ut.
Det blev bättre i andra, Rögle skapade mer men hade fortfarande svårt att komma in framför mål och hota på allvar. 19-8 i skott i den här perioden till Rögle men det var HV som gjorde mål, 2-0 i powerplay.
I tredje var det hemmalaget somdominerade inledningsvis. Daniel Zaar bombade in reduceringen knappt tre minuter in på perioden och bara minuten senare kom 2-2. Daniel Zaar noterades för målet igen, i powerplay. Rögle hade en bra period men gästerna återtog ledningen mitt i perioden genom en snabb spelvändning.
Rögle tog ut målvakten i slutminuterna men lyckades inte få till en kvittering. Trots allt en bra slutperiod.
Nästa match är Frölunda borta nästa torsdag.

Fakta: Rögle-HV71 2-3 (0-1, 0-1, 2-1)
Första perioden: 0-1 (9:26) Johannes Kinnvall (Christian Sandberg/Filip Sandberg.
Skott: 3-12.
Andra perioden: 0-2 (6:29) Linus Sandin (Linus Fröberg/Alexander >Bergström) i spel 5 mot 4.
Skott: 19-8.
Tredje perioden: 1-2 (2:48) Daniel Zaar (Éric Gélinas), 2-2 (3:50) Daniel Zaar (Lucas Ekeståhl) i spel 5 mot 4, 2-3 (9:43) Lias Andersson (Linus Sandin/Anton Wedin). Skott: 9-7.
Skott, totalt: 31-27.
Utv, Rögle: 5x2 min (Daniel Zaar 2+2, Éric Gélinas 2, Samuel Jonsson 2, Erlend Lesund 2, HV71: 2x2 min.
Så spelade Rögle:
Målvakt: Christoffer Rifalk (Johan Gustafsson).
Backar: Lucas Ekeståhl-Jonsson-Éric Gélinas, Samuel Jonsson-Jakob Bondesson, Erlend Lesund-Craig Schira, Samuel Johannesson.
Kedjor: Nils Höglander-Adam Tambellini-Olli Palola, Dennis Everberg-Anton Bengtsson-Daniel Zaar, Erik Andersson-Simon Ryfors-Taylor Matson, Melker Eriksson-Brady Ferguson-Raphaël Lavoie. Extra fw: Hampus Karlsson.
Ej tillgängliga: Niklas Hansson, Adam Edström, Mattias Sjögren, Leon Bristedt.