Printz ansluter och Larsson förlänger
Publicerad: 2021-05-18
Pressrelease
David Printz blir ny assisterande i Rögle. Dessutom förlänger Janne Larsson sitt kontrakt med klubben. Kommande säsongs tränarstab är därmed på plats.

I måndags stod det klart att Cory Murphy lämnar Rögles tränarbänk. Nu har general manager Chris Abbott gjort klart med en ersättare. Det handlar om 40-årige David Printz som förra säsongen coachade Djurgårdens J18-lag. Han har skrivit på ett tvåårskontrakt med klubben.

– Jag är väldigt exalterad över den här möjligheten. Jag är väldigt glad över att vara här, det ska bli spännande, säger Printz.

Printz har en lång spelarkarriär bakom sig i bland annat AIK, Philadelphia Flyers, Djurgården och Frölunda. Han avslutade sin aktiva karriär efter säsongen 2019-20 och är med andra ord ganska ny som tränare.

– Jag har mina egna idéer om hur man spelar försvarsspel och det är mitt prmiära uppdrag här i Rögle, samt penalty kill, säger Printz.

– Han har mycket erfarenhet som spelare. Det är en kille som vi fått bra rekommendationer på. Han är väldigt passionerad över nästa steg i sin karriär. Jag ser fram emot att få honom hit, säger Chris Abbott om Printz.

Samtidigt som Printz ansluter till Rögle förlänger assisterande tränare Janne Larsson sitt kontrakt med klubben. Det nya avtalet sträcker sig över de kommande två säsongerna.

Larsson har gjort två säsonger som tränare i Rögle och har framför allt haft hand om spelarnas individuella utveckling och coaching av forwards.

– Det känns jätteroligt. Jag tycker vi haft två riktigt roliga år så här långt. Jag ser fram emot att fortsätta jobba här. Nu när David kommer in så blir det lite nytt också. Jag trivs i Ängelholm och i Rögle, med coacherna och med laget som vi har haft. Det har varit två väldigt bra år, säger Larsson.

– Janne har bidragit med mycket erfarenhet till vår tränarstab. Det har vart till stor hjälp för de andra tränarna. Det här ger en kontinutet framåt. Han är grym, har stor entusiasm för sporten och kan väldigt mycket, säger Chris Abbott.

Larsson har de senaste dagarna fått tid att tänka och analyser finalförlusten mot Växjö.

– Det var väldigt lite som saknas till slut. Vi hade det som behövdes för att vinna men fick inte riktigt ut allt vi kunde i finalen. Det är väl mer ta vara på lärdomen vi fick nu och bygga vidare på det som vi gjort bra.

Rögles tränarstab är därmed komplett och ser ut enligt följande till kommande säsong.

Cam Abbott, huvudtränare Janne Larsson, assisterande tränare David Printz, assisterande tränare Magnus Wennström, målvakts- och videocoach

Peter Ekholm