På lördag är det Ren och skär hockey
Publicerad: 2019-10-15
Hemmamatch
Efter några helger på bortais är det äntligen match i Catena Arena på lördag igen då Skellefteå kommer på besök i en eftermiddagsmatch, start 15:15. Det blir ”Ren och skär hockey” där vi tillsammans med spelarnas fruar och flickvänner tar upp kampen mot Bröstcancer. Intresset för matchen är stort – det är hög tid att skaffa biljett om du vill gå.

Bröstcancer är den vanligaste cancerformen bland kvinnor i Sverige. För att belysa ämnet och samla in pengar till forskningen kring sjukdomen arrangerar spelarnas fruar och flickvänner ett lotteri i samband lördagens hemmamatch.
Initiativet kallas ”Ren och skär hockey” där alla intäkter går till Bröstcancerfonden. Lotterna har signerats av spelarna, kostar 50 kronor och säljs i Catena Arena före och under matchen. Du betalar med swish till 9005919 som går direkt till Bröstcancerfonden. Lottförsäljarna är enkla att känna igen då de kommer att bära sin man/pojkväns vita matchtröja. Vinsterna är skänkta av Rögle BK, ICA MAXI Ängelholm, Intersport, Blomsterbergs Sängar och Erika Skincare.

Intresset för matchen är stort. Strax efter lunch på tisdagen fanns endast ett 20-tal sittplatsbiljetter kvar samt 420 ståplatsbiljetter kvar till försäljning. Har du inte redan biljett så köper du som vanligt enklast på nätet, https://rbk.ebiljett.nu eller i Kundcenter, öppet vardagar 10-14. Du kan även ringa, 0431-55 89 02.

I Arenarestaurangen, som öppnar två timmar innan nedsläpp, kl 13:15, serveras det en klassisk brunch för 245 kronor. Det finns ett fåtal bord kvar som är lediga. Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected].

Det finns även bord kvar i Rix FM-baren. Då är bordet ditt även i pauserna och du beställer mat i förväg från en speciell meny. Rix FM-baren öppnar 13:45. Tänk på att du behöver biljett till matchen också. Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected].

Matchens förening är Ängelholms Padelklubb som ställer ut i foajén.
I Kids Zone finns som vanligt en hel del att göra för våra yngre besökare. Vi bjuder våra yngsta besökare på popcorn, det finns simulatorspel och Elgiganten är på plats och erbjuder möjlighet att spela tv-spel.

Tänk på att samåka till matchen eller ta bussen för miljöns skull. Du vet väl att du kan åka med Skånetrafiken till och från SHL-matcherna i Catena Arena? Ta matchbussen, linje 84. Visar du ditt Säsongskort så åker du gratis. Tidtabell finns på hemsidan.
Åker ni bil till matchen och är 4 eller fler i bilen så bjuder grönvithållbarhet på parkeringsavgiften.
Tänk på att inte parkera vid nya fotbollsplanerna om du inte har ett parkeringstillstånd utfärdat från Ängelholms FF. Utan tillstånd riskerar du böter.
Vi ses på lördag i Catena Arena!