Cam har hittat en kedja för Trevor
Publicerad: 2018-12-18
Inför match
Inlånade Trevor Mingoia från Västervik ser ut att få spela ihop med Mattias Sjögren och Linus Sandin. Och två av de skadade backarna är med raska steg på väg tillbaka - om någon gör comeback redan i hemmamötet mot Brynäs i morgon kväll är ännu inte klart.

En sista match innan jul - det är vad som står på programmet för Röglespelarna. I morgon kväll möter Rögle Brynäs hemma i Lindab Arena vilket är enda matchen mellan två uppehåll.
– Kan kännas konstigt med en ensam match så här men för oss handlar det om att ha full fokus och verkligen ge allt under de 60 minuter som vi har framför oss, säger tränare Cam Abbott.

Efter ett tio dagar långt uppehåll i SHL är det full omgång i morgon kväll. Röglkespelarna fick först fem dagar ledigt innan man samlades i fredags i förra veckan. Där väntade två konditionspass medan träningarna i början av den här veckan mer har varit av det matchförberedande slaget.
I måndags anslöt amerikanske anfallaren Trevor Mingoia från Västervik - inlånad fram till och med den 5 januari.
Trevor sattes i kedjan med Mattias Sjögren och Linus Sandin.
– Trevor har gjort det bra de här dagarna. Han är aktiv och delaktig och har kommunicerat bra med de andra på isen. Det känns som vi hittat en bra plats till honom bredvid Mattias och Linus, säger Cam Abbott.

Matchen mot Brynäs är också en match mellan två lag mitt i tabellen, Rögle är åtta och Brynäs nia.
Gästerna var i Ängelholm för knappt två månader sedan och vann då med 4-0.
– Det vill vi inte ska upprepas. Brynäs är ett smart lag som varit effektivt.
Rögle svarade för en rad bra insatser innan uppehållet även om man inte alltid fick utdelning i form av poäng.
– Jag vill se ett hungrigt lag från start i morgon kväll och att vi visar upp samma solida spel som innan uppehållet.

Vad gäller frånvaroläget så saknas fortfarande backen Ben Youds på isträningarna samt de båda JVM-spelarna Nils Höglander och Lucas Elvenes. Däremot har två andra backar, Jonas Ahnelöv och Craig Schira, varit med på isträningarna den här veckan där de bildat backpar.
Om någon eller båda är med redan mot Brynäs är inte klart.
– Vi får se matchdagen hur vi gör. Vi har sex andra backar spelklara och redo, säger Cam.
Matchen mot Brynäs börjar kl 19. Biljetter till matchen köper du enklast på nätet genom att klicka på den här länken eller besöker vårt Kundcenter som har öppet 10-14 i morgon onsdag eller i biljettluckan som öppnar en och en halv timme före matchstart.