Widings första mål sen återkomsten
Publicerad: 2018-10-27
Efter match
Han siktade på bortre krysset men brydde sig inte om att pucken gick in lågt. Rögles forward Daniel Widing gjorde sitt första mål i Rögletröjan sedan återkomsten. Ett mål som bidrog till tre blytunga poäng hemma mot serieledande Linköping.

Rögles forward Daniel Widing har haft en del målchanser sedan han kom tillbaka till laget häromveckan. I segermatchen mot Linköping hittade han äntligen rätt och han kände viss lättnad efter matchen.
– Visst kändes det skönt att sätta dit den efter de chanser jag har haft under de matcher jag har spelat sen jag kom hit. Måste väl erkänna att jag siktade på bortre krysset men det är inga problem alls att den gick in lågt istället, ler han och fortsätter att beskriva målet:
– Det blev ett lyckat byte där med (Christopher) Bengtsson som gjorde att jag kom i en bra position för skott. Sedan var förarbetet från Lucas (Elvenes) och Craig (Schira) riktigt bra vilket gjorde allt lättare för mig.

De senaste matcherna har Ted Brithéns kedja lett laget och levererat mål och poäng. I kvällens match klev även Widings kedja fram och levererade.
– Känns som att det var på tiden att den kedjan blev lite avlastade. De har dragit ett tungt lass på sistone men i kväll fick både jag och Olle (Liss) hänga dit varsin kasse. En annan sak som också var glädjande i kväll var att vi inte vek ner oss mentalt trots att vår ledning kvitterades två gånger. Starkt av oss att komma tillbaka och återta ledningen, menar Widing.

Att Daniel Widing är glad över att vara tillbaka i Rögle och Ängelholm går inte att ta miste på.
Han och familjen trivs ypperligt i Skåne och när Rögle åter hörde av sig tvekade han inte.
– Det känns som hemma här nere nu på något vis. Vi har rotat oss i nordvästra Skåne och allt känns bra vid sidan av isen. Fortsätter laget dessutom att vinna så blir tillvaron här ännu bättre, flinar han.

Tre matcher återstår för Rögle innan SHL gör ett längre uppehåll för lanslagsturneringar.
Daniel Widing har receptet klart för hur laget ska kunna plocka fler poäng fram tills dess.
– Förhoppningsvis kan den här segern ge oss ett självförtroende som gör att vi kan slappna av och framförallt spela enkelt. Särskilt under de två bortamatcherna. Här hemma får vi en härlig hjälp av vår underbara publik. Det blir en spännande vecka, avslutar Daniel Widing.

Patric Andersson