I dag släpps Säsongskorten för 20/21
Publicerad: 2020-05-04
Säsongskort 20/21
Kl 10:00 i dag måndag släpper vi Säsongskorten för 2020/21. Vill du vara säker på en plats i Catena Arena till SHL-premiären den 19 september så skaffa ett Säsongskort. Försäljningen är öppen för både nya och ni som hade förra säsongen - hade Du Säsongskort förra säsongen så har Du förtur på din plats till 12 juni.

Säsongen 19/20 kommer vi att minnas för väldigt många saker. Inte minst för att aldrig har så många Röglesupporters haft så mycket att glädjas över… Publiksnittet höjdes till 4 848 per match, en tredjedel av hemmamatcherna var helt slutsålda och sittplatserna var i princip slut till alla hemmamatcher förutom tre. Sveriges bästa hockeypublik skapade kväll efter kväll en mäktig inramning i en välfylld Catena Arena och hjälpte laget till den bästa placeringen någonsin i föreningens historia.
– Jag visste att det fanns ett stort engagemang och intresse för Rögle men jag kunde inte föreställa mig att det skulle vara så hett. Suget att komma till Catena Arena och se Rögle live var enormt och efterfrågan på biljetter överträffade alla våra förväntningar. Stämningen i arenan i samband med våra hemmamatcher var grymt. Vi är oerhört glada och tacksamma över det starka stödet, säger Kari Litmanen som kom in som kommersiellt ansvarig i Rögle inför förra säsongen.

Lagbygget för kommande säsong är i full gång men det råder speciella tider och det kan dra ut på tiden innan alla pusselbitar är på plats. Vi är glada över att ha en stark stomme kvar från förra årets lag med bland annat en kvintett landslagsspelare, Tre Kronor-kvartetten Hansson, Zaar, Bristedt och Everberg samt norske tacklingsmaskinen Erlend Lesund.
Klart är att Hockeyallsvenskans mest effektive spelare, anfallaren Adam Tambellini från Modo, med ett imponerande snitt på 1,7 poäng per match, är klar för oss kommande säsong samt rutinerade och välmeriterade målvakten Johan Gustafsson som tillsammans med Christoffer Rifalk kommer att utgöra vårt målvaktspar kommande säsong. Men mer är på väg in.

Nyheter
Förläng på webben. Med endast 4 enkla steg kan du nu förlänga och betala ditt säsongskort på webben. Där har du även möjligheten att till exempel välja delbetalning via Klarna. Har Du inte fått instruktioner på mejl av oss senast i dag, måndag 4 maj, så kontakta oss på [email protected]. Förlängningen på webben sker på vår biljettsida.
Skaffa ett parkeringskort för alla hemmamatcher under säsongen! Som säsongskortsinnehavare har Du möjlighet att köpa parkeringskort för 500 kr som gäller alla matcher under säsongen 20/21. Observera att kortet inte är garanterar plats på parkeringen. Detta går att köpa från och med augusti i Kundcenter eller i biljettluckan i samband med match.
I Säsongskortet ingår även hemmamatchen i första slutspelsomgången i CHL. Vid ett eventuellt avancemang finns inte matcherna laddade på ditt kort utan då måste Du själv aktivt köpa en biljett till dessa matcher.

Viktig info
Du kan inte längre delbetala ditt Säsongskort via Rögle BK utan vill du delbetala kan detta enbart göras via webben och Klarna, alternativt om du har ansökt om Resurs Bank kreditkort tidigare säsong. Ditt Säsongkort är ett abonnemang, om du inte löst ut ditt kort senast 12 juni avslutas ditt abonnemang och din plats släpps till försäljning.
Har du redan bestämt dig för att inte behålla ditt säsongskort får du gärna meddela oss detta genom att mejla [email protected] så fort som möjligt för att underlätta vår hantering av säsongskort 20/21.
Förlänger man inte sitt kort via webben sker betalningen till Rögle BK och bankgiro 466-5568 (uppge namn + sektion + rad + stols nr + mejladress vid betalning) OBS! Gäller endast fullbetalningar av säsongskort, ej delbetalning!
När du betalat ditt kort på webben/betalat in ditt säsongskort till Rögle BK skickar vi det hem till dig.
Vill du byta plats på ditt säsongskort kan du ringa eller mejla oss dina önskemål.
Kundcenter kommer att hålla stängt tills vidare på grund av Covid-19. Har ni frågor angående ert säsongskort kan ni från och med 4 maj nå oss på 0431-55 89 00, vi har telefontid helgfria dagar 9.00-11.00 eller mejla [email protected]

Vad ingår?
I säsongskortet ingår alla träningsmatcher, grundseriematcher både i SHL och CHL i Catena Arena samt eventuella hemmamatcher i åttondelsfinal/kval. Du har även förtur till din plats i slutspelet.
Du kommer att efterfaktureras för slutspelsmatcherna i SHL. Vill du inte ha din plats i slutspelet måste du meddela oss senast måndag 8 februari.
Förutom att ha säkrat en plats till kommande säsongs hemmamatcher med ett Säsongskort så får Du dessutom:
10 % i Rögleshopen i samband med alla hemmamatcher mot uppvisat säsongskort (gäller endast i Catena Arena)
Inbjudan till Christmas skate
Unika biljetterbjudande under säsongen
Möjlighet att köpa parkeringskort för 500 kr som gäller alla matcher under säsongen 20/21.

Gå in på den här sidan och läs mer om Säsongskort 20/21

Tänk även på att ett Säsongskort inte är personligt. Kan Du inte gå på en match så kan Du erbjuda din plats till en vän.
Vi ses och hörs i Catena Arena i vinter!