Träningsrapport 24 januari
Publicerad: 2022-01-24
Anton Bengtsson och Adam Edström tränade med övriga truppen när Rögle drog igång sin träningsvecka. Edström tränar nu för att spela redan den här veckan.

Adam Edström närmar sig comeback. Kanske redan den här veckan. Rögle genomförde under måndagen sitt andra hela tränignspass sedan den ofrivilliga Covid-pausen, och under båda passen har forwarden kunnat köra för fullt.

– Det känns jättekul att vara tillbaka, jag har fått extremt bra hjälp av fystränare och läkare. Så det känns riktigt skönt att vara tillbaka, redo för spel igen, säger Edström till Grönt & Vitt.

Edström skadade sig i hemmamatchen mot Djurgården den 26 december, men kan vara aktuell för spel i någon av veckans matcher. Rögle möter Örebro borta på torsdag och har sedan ett dubbelmöte med Malmö till helgen. Rögle har fått sina fyra senaste schemalagda matcher inställda på grund av Covid-19.

– Vi är spelsugna nu när vi inte har spelat på ett tag, säger Edström.

Under måndagen fanns också forwarden Anton Bengtsson på is. Bengtsson skadade sig i CHL-semifinal 2 mot Frölunda när han tacklades i huvudet av en Frölunda-spelare och tvingades lämna isen på bår. Bengtsson befinner sig just nu på sin hjärntrappa, men att han finns på is redan är såklart ett gott tecken för forwarden. När han är helt spelklar igen är för tidigt att säga.

Rögles två andra skadade spelare, Èric Gélinas och Ludvig Larsson, tränade på egen hand innan resten av truppen gick på is under måndagen. Gélinas är dag-för-dag medan Larsson status är vecka-för-vecka.

Peter Ekholm