Gameday: Palola tillbaka - ställs mot förra klubben
Publicerad: 2020-10-01
Inför match
Rögle gästar ikväll Växjö Lakers i SHL:s tredje omgång. Forwarden Olli Palola är tillbaka i laget och i kväll väntar match mot förra klubben för finländaren. "Alltid speciellt att möta ett gammalt lag", säger Rögleanfallaren.

INFÖR NEDSLÄPP

Växjö-Rögle 19:00, Vida Arena, C More

Mötet:

Rögle kan förlänga sin segersvit till tre matcher när laget i eftermiddag beger sig till Småland och Växjö. Rögle har inlett med segrar mot Linköping (6-4) och mot HV71 3-2 och har tillsammans med Luleå, Frölunda och Örebro kammat in full pott hittills.

Växjös två inledande matcher har båda gått till straffar. De förlorade med 3-2 mot Färjestad i premiären och vann med 2-1 mot Linköping i omgång två.

Förra säsongen vann Rögle tre av fyra möten mot Växjö.

Senaste nytt i Rögle:

Rögle hade full trupp på onsdagens träning. Vilket innebär att Olli Palola är tillbaka i spel efter sin frånvaro i matchen mot Linköping. För Palola innebär återkomsten ett möte med sin förra klubb. Den 32-årige forwarden spelade i Lakers säsongen 2016-17 och gjorde då 48 poäng (21 mål + 27 assist). – Det ska bli kul att komma tillbaka och spela i Växjö, kanske är där några gamla vänner kvar. Det är alltid speciellt att åka iväg och spela mot en gammal klubb, man vill alltid att det ska gå extraa bra då. Formen känns bra och jag är spelsugen, säger Olli efter torsdagens matchvärmning.

Mattias Sjögren gör sin andra match för säsongen, och ser ut att få fortsätta som ytterforward, i samma kedja som Palola och Brady Ferguson.

Adam Edström är avstängd och missar ytterligare fyra matcher.