Rögle lånar in Gustav Olhaver
Publicerad: 2019-12-30
Nyhet
Rögle lånar in 22-årige anfallaren Gustav Olhaver från allsvenska Tingsryd till kvällens hemmamatch mot Djurgården. Gustav har Rögle som moderklubb och SHL-debuterade i Rögle säsongen 2016-17.

– Det känns jätteroligt och inspirerande att få komma tillbaka och spela för min moderklubb. Jag ska bara försöka spela mitt spel och hjälpa laget så gott jag kan, säger Gustav som anslöt till lagets värmning i Catena Arena på måndagsförmiddagen.
Gustav är fostrad i Rögle och debuterade i A-laget i SHL hösten 2016. Han spelade totalt tio matcher i SHL den säsongen. Efter juniortiden gick Gustav till allsvenskan där han nu är inne på sin tredje säsong varav andra i Tingsryd. Han gör i vinter sin poängmässigt bästa säsong med åtta mål och åtta assist på 33 matcher.
– Jag känner själv att jag utvecklats som spelare och har en större roll nu, säger den två meter långe och 100 kg tunge anfallaren.

Med Adam Edström ny på skadelistan så saknar Rögle fem anfallare till kvällens match hemma mot Djurgården. Den sportsliga ledningen har därför lånat in Gustav Olhaver från Tingsryd till den här matchen:
– Det ska bli roligt att se Gustav i en SHL-match, extra roligt att det är en lokal produkt som kommer tillbaka. Gustav har definitivt storleken för att klara spelet. Vi vill passa på att tacka Tingsryd som lånar ut Gustav, säger Chris Abbott.