Match i hållbarhetens tecken på lördag
Publicerad: 2020-02-28
Inför match
På lördag ska vi försvara hemmasviten när Linköping gästar Catena Arena för en kvällsmatch. Det är också en match där vi genom Grönvit hållbarhet vill ta chansen att hjälpa till att skapa ett hållbart samhälle i framtiden. Intresset för matchen är stort men det finns ståplatsbiljetter kvar.

– Vi kommer i samband med matchen belysa Grönvit hållbarhet och vårt samhällsengagemang som görs i verksamheten. Rögle BK är ett starkt varumärke och har därmed en unik möjlighet att tillsammans med alla i vår organisation, spelare, ledare och anställda och engagerade partners skapa en positiv utveckling i samhället. Vi kommer att ha en rad aktiviteter före och under matchen, säger Jacqueline Rosberg, projektledare för Grönvit hållbarhet.

Lindab, som är utvecklingspartner till Grönvit hållbarhet, har en aktivering i foajén och har dessutom bjudit in idrottsföreningen Alla Kan IF samt Särskolan i Ängelholm till lördagens match.
NSR, som är vår kunskapspartner i miljöfrågor, har också aktivering i foajén under kvällen och svarar bland annat på era frågor om matsvinn.
I samarbete med NSR gör vi dessutom en insamlingskampanj av gamla mobiltelefoner till denna match. Ta med din gamla lur på retur och bidra till en hållbar miljö!

Matchen mot Linköping är högintressant i jakten på en plats bland de sex främsta och därmed en direktplats till kvartsfinalerna. Det är en jämn tabell där varje poäng kommer att bli viktig i slutändan.
Intresset för matchen, som startar 18:00, är stort men det finns ståplatsbiljetter kvar till försäljning. Du köper som vanligt enklast på nätet, eller i Kundcenter, öppet vardagar 10-14. Du kan även ringa, 0431-55 89 02. Glöm inte att du även kan köpa ståplatsbiljett via Angel Island Army, gå in på aia.nu och följ länken. Då stöttar du även AIA:s bortaresor vid köp från den länken. I Kids Zone finns som vanligt en hel del att göra för yngre besökare. Elgiganten är på plats och erbjuder möjlighet att spela tv-spel.
Ängelholms Friidrott är matchens förening.
Vi kommer även att ha en konstutställning i foajén. I ett av våra miljöprojekt besöker A-lagsspelarna Ängelholms förskolor för att sprida engagemang i frågor som rör miljö och återvinning. Förskolorna får i uppdrag att skapa varsitt konstverk av uppsamlat skräp och i gengäld blir de diplomerade som ”Grönvita Hjältar”. Alla skräpkonstverk finns att beskåda i utställningsmontern i foajén på lördag.

Som ett led i vårt arbete med att påverka vår omgivning att göra hållbara val i vardagen uppmanar vi alla som kan att ta cykeln till matchen. Alla som tar cykeln till matchen får en gratis gåva.
Om ni tar bilen till matchen hoppas vi på ett samåkningsrekord – alla som samåker och är 4 personer eller fler i bilen parkerar i vanlig ordning gratis.
Ska ni betala så tänk på att förbereda er betalning till parkeringen så går det snabbare och vi slipper långa köer in. Ha 20 kronor i kontanter redo att betala med eller om du ska swisha så förbered innan ni kommer fram till betallinjen (en medpassagerare kan förbereda).
Vanligtvis åker alla säsongskortsinnehavare gratis buss till och från våra matcher, men denna match åker ALLA med matchbiljett gratis buss tack vare vår samarbetspartner Skånetrafiken. Ta matchbussen, linje 84. Tidtabell finns på hemsidan.
Vi ses på lördag i Catena Arena!