Förlust i jämn match för J18
Publicerad: 2018-01-20
J18
Det blev förlust i hemmamötet för J18 mot Troja. En jämn match slutade med bortaseger, 2-1.

– Det är sjätte mötet för säsongen mot Troja och alla matcherna har varit riktigt jämna, säger Rögletränaren Magnus Rahm.

Första perioden hann knappt starta innan Troja gjorde 1-0 efter 21 sekunder. Annars var det en jämn period med chanser åt båda hållen.
Mest dramatiska i denna period var när Trojas tränare träffades i huvudet av en puck och fick avbryta matchen.
– I paus pratade vi om att inte vara bekväma utan köra mer start och stopp samt att ta oss in framför deras målvakt, säger Magnus.
Det blev bättring på de här detaljerna men perioden slutade mållös och 0-1-underläge inför tredje för Rögle.

I tredje fick hemmalaget bättre tryck på deras kasse vilket innebar att man vann tillbaka mycket puck och skapade mängder av chanser.
Rögle kvitterade till 1-1 genom Albin Blomberg fint framspelad av Karl Påhlsson.
Tyvärr så lyckades man inte hålla i detta utan Troja vände spelet snabbt och Rögle missade i hemjobbet och de tryckte in 2-1.
Rögle gick på kvitteringsjakt men i ivern drog man på sig utvisningar. Man klarade de numerära underlägena och tog ut målvakten i slutskedet men fick ingen utdelning.
– Vårt boxplay gör det bra i dag igen. Samt att vi gör en bra insats men idag räckte det inte hela vägen tyvärr, säger Magnus.
J18 spelar nästa match om en vecka, hemma mot Linköping.