Widing förlänger: ”Vill spela slutspel i Lindab Arena”
Publicerad: 2018-11-10
Nyhet
Anfallaren Daniel Widing stannar i Rögle säsongen ut. Det blev klart på lördagen. ”Jag vill vara med och spela slutspelshockey i Lindab Arena, jag tror det blir fantastiskt”, säger han.

Rutinerade forwarden Daniel Widing kom till Rögle på ett korttidskontrakt (sju veckor) den 11 oktober. Han har varit precis den injektion ledningen hoppades på och nu är det klart att 36-åringen stannar i Rögle säsongen ut då det korta avtalet förhandlats om till ett vanligt kontrakt.
– Det känns skönt att det är klart, det är det här jag velat göra men det tog lite längre tid och blev en krokigare väg. Jag trivs i klubben och nordvästra Skåne är vårt hem nu, säger Daniel och skrattar.

Daniel inledde den här säsongen på ett korttidskontrakt i Djurgården men den 11 oktober så släpptes han och gick till ett skadeplågat Rögle. Under de fyra veckor Daniel varit i föreningen har han spelat nio matcher och laget har vunnit sex av dessa.
– Jag kom i rätt tid kan man säga. Det gick lite tungt i början av serien. Men det tar tid att sätta ihop ett lag där alla roller blir klara. Vi är på god väg i den här processen, säger Daniel.
Även om han hunnit bli 36 år så är det fortfarande en mycket hårt arbetande anfallare som ger allt i varje byte och Daniel är oerhört populär bland fansen.
– Jag känner mig jättebra i kroppen, jag har tränat på bra i sommar och har sen tränat hårt i Djurgården under de första månaderna så det känns bra.

Rögle avslutade med att vinna fyra raka matcher innan uppehållet och laddar nu upp inför omstarten på tisdag hemma mot Färjestad.
– Det viktiga är att vi inte glömmer bort det som gjort oss framgångsrika på sistone, det ska vi med oss framöver och fortsätta jobba hårt.
Han hoppas få vara med och skriva historia den här säsongen:
– Att få spela slutspelshockey i Lindab Arena hade varit grymt, det är våra fans värda. Det är lite det som driver mig. Jag vet att klubben bara varit i slutspel en gång och aldrig vunnit en slutspelsmatch. Det gänget vill jag vara med i och skriva ett nytt kapitel, säger han.

Rögles sportchef Chris Abbott är glad över att ha förlängt med Widing säsongen ut.
– Vi är väldigt glada över att Daniel kommer att stanna i vår klubb säsongen ut. Widing tillför en massa rutin och energi till vårt lag varje kväll och vi vet att han kommer att föregå med gott exempel både på och utanför isen, säger sportchef Chris Abbott.