Schira: "Det känns helt fantastiskt"
Publicerad: 2019-03-09
Efter match
Rögles lagkapten Craig Schira stod med ett lyckligt leende mitt i omklädningsrummet efter att hans Rögle säkrat slutspelsplatsen med en 4-1-seger i Gävle.

– Det känns helt fantastiskt. Jag längtar redan efter att åka in i Lindab Arena inför våra fantastiska fans och spela en slutspelsmatch, säger Craig.
Men precis som alla andra grönvita i omklädningsrummet så är man inte klar med grundserien ännu. Två matcher återstår - och Rögle är inte nöjt:
– Vi har en möjlighet att knipa en kvartsfinalplats direkt och den vill vi ta.

Craig Schira har spelat slutspel förut, med Luleå. Och han vet vad som väntar:
– Vi har i princip redan gått in i play off. De senaste matcherna har varit av slutspelskaraktär. Och vi har kommit ihop som lag och visat bra karaktär.
– Titta på killar som Trevor Mingoia som går ner och offrar sin kropp för att blocka ett stenhårt skott. Han gjorde det i torsdags också. Och "Andy" (Erik Andersson) som går in och gör ett jättejobb i boxplay och sen får sätta 4-1 i tom bur. Alla bitar är viktiga för att nå framgång, säger Craig.