Bondesson till KIK - Adam och Mattias nära comeback
Publicerad: 2020-01-10
A-laget
Juniorbacken Jakob Bondesson lånas ut till Kristianstad igen. Samtidigt kan Rögles fysioterapeut ge positiva nyheter på skadefronten där Adam Edström är tillbaka snabbare än väntat och beräknas kunna göra comeback nästa vecka tillsammans med Mattias Sjögren.

Rögle reste hem från Gävle på fredagen och var på Catena Arena strax efter lunch. Spelarna hade frivillig träning och samlas lördag morgon för träning och förberedelser inför lördagens eftermiddagsmatch hemma mot Leksand.
Backen Jakob Bondesson följde inte med hem utan reste till Västerås från Arlanda för att ansluta till allsvenska Kristianstad och spela i deras bortamatch på lördagen. Jakob har varit utlånad till Kristianstad ett flertal tillfällen under säsongen och återvänder igen för att få mer speltid.

Fem spelare finns på frånvarolistan men den kommer med stor sannolikhet att kortas i nästa vecka. Skadade anfallaren Adam Edström är tillbaka fortare än väntat. Han var på is på fredagen tillsammans med Mattias Sjögren som under veckan stegrat sin träning.
– Tanken är att båda kör för fullt från måndag med laget och kan tillgängliga för spel till nästa hemmamatch som är på torsdag i nästa vecka, berättar fysioterapeut Christopher Alvengrip för Grönt & vitt.
Backen Éric Gélinas ska stegra sin träning på is nästa vecka, Niklas Hansson kan vara tillbaka till månadsskiftet medan Nick Sörensen är borta tills vidare.