Gélinas: "Var väldigt lockande att komma tillbaka"
Publicerad: 2021-11-27
Eric Gélinas är tillbaka i Rögle. På lördagen landade han och såg sedan Rögles förlust mot Leksand i SHL. Backen är glad över att vara tillbaka i Rögle och Ängelholm, – Det är roligt. De fans jag sprungit på här idag har varit väldigt välkomnande. Det är bra människor och fans här, säger Gélinas.

Gélinas lämnade Rögle inför säsongen för spel i Carolina Hurricanes organisation. Men han fick inte chansen att spela i NHL och hamnade snabbt i AHL-laget Chicago Wolves. Där blev det nio matcher och två assist för kanadensaren innan han blev klar för Rögle igen.

– Det passade inte riktigt. Jag gjorde en väldigt bra camp och de var nöjda, men det går fort i hockey och särskilt i Nordamerika. Jag hamnade i en sits som inte var rätt för mig, min ålder och vad jag vill med min karriär just nu, säger han.

Gélinas har gjort två och en halv säsong i Rögle tröjan sedan han kom från KHL-laget Bratislava under säsongen 2018-19. Nu fortsätter äventyret och han hoppas på spel redan i nästa vecka.

– Jag tror att vi har match på tisdag. Förhoppningsvis blir det den första matchen. Jag får ett par träningar innan den, säger backen.

SE HELA INTERVJU MED GÈLINAS I SPELAREN OVAN

Peter Ekholm