Full fart när Rögle Exclusive peppade för Skånederbyt
Publicerad: 2022-09-28
Derbyuppladdningen har börjat. Eftermiddagen innan säsongens första möte med Malmö laddade Rögles företagsnätverk upp med mingel, inside-snack från ledare och spelare samt padel.

Ett femtiotal företag var på plats i ÄHLM Arenastads nya padelhall, bara ett slagskott från Catena Arena under onsdagseftermiddagen. Förutom mingel bjöds besökarna på uppsnack inför derbyt med sportchef Chris Abbott samt spelarna Christoffer Rifalk och Brady Ferguson.

– Jätteroligt att så många var här och laddade upp inför mötet med de från söder imorgon. Vi är glada att kunna vara här i de nya fina lokalerna och naturligtvis att kunna ha sådana här träffar. Det ger alltid så mycket, säger Rögles säljchef Christian Sandell.

Chris Abbott pratade öppet om hur han byggt säsongens lag och hur planerna framöver ser ut. Rifalk och Ferguson om hur det är att möta Malmö och hur de tar hand om kropparna under en säsong.

– Malmö är alltid roliga att möta. Det blir alltid lite extra krydda i de matcherna, sa Ferguson när han intervjuades av Grönt & Vitts Peter Ekholm.

Konceptet med padel i samband med korta träffar med intressanta gäster är sedan några år tillbaka ett uppskattat koncept. Rögles ambition är att ha 18 liknanade event under året och även att få till ett padelupplägg för just Exclusives medlemmar.

– Jag har varit med sedan 2014. Det här upplägget var jättebra. Kort och information, lite casual. Det är det som är grejen, man kan komma ut i jobbkläder här och ingen bryr sig. Det är perfekt, säger Joakim Lennander från Daco Contractor.

– Det är roligt att det är sportrelaterat. De flesta är ju sportintresserade och att vi är i en padelhall. Jag kan absolut tänka mig gå med i exclusive, säger Maria Höglund från Glasögonhuset i Klippan, som var gäst under dagens Exclusive.

Jonas Svensson och Rexel har varit med i Rögle Exclusive under flera år - och ser deltagandet som ett nyttigt sätt att knyta kontakter och få ut sitt varumärke i regionen.

– Det är väldigt välkomnanade. Man träffar många partners. Det är en bra form det här. Det är alltid trevligt att höra lite från spelarna och från verkligheten. Det är det som bygger nätverket, att få höra de som är inne i matchen, säger Svensson som varit med i Exclusive under flera år.

– För att vara med i ett nätverk måste man verkligen delta och vi har försökt att vara med varje gång så att vi får ett ansikte. Sedan är hela vår affärsidé vår slutkund och vår produkt ligger här, säger Svensson.

Vill du vara med i Rögle Exclusive? Kontakta vår säljchef Christian Sandell. [email protected] +46706170117

Peter Ekholm