Seider nominerad till europeiskt pris
Publicerad: 2021-06-21
Mortiz Seider kan bli årets unga spelare i Europa. Han är en av finalisterna i 2021 E.H.C. European Hockey Awards.

E.H.C (Alliance of European Hockey Clubs) släppte under måndagen de nominerade inför sina Awards 2021. Bland finalisterna till Årets Unga Spelare finns Moritz Seider, som den gångna säsongen var utlånad till Rögle från Detorit Red Wings. Seider blev årets back i SHL, hann vann Eliteprospect Award som ligans bäste unga spelare och han blev utsedd till bäste back under Hockey-VM i Riga. Nu kan han också vinna årets unga spelare i Europa.

Seider är nominerade tillsammans med Skellefteå AIK:s Jonathan Berggren, Anton Lundell från finländska Helsingfors, Janis Moser från schweiziska Biel och Lukas Reichel från Eisbären Berlin i den tyska ligan.

Omröstningen är igång på eurohockeyclubs

Peter Ekholm