Rögle BK vinner årets klubb i Europa
Publicerad: 2022-06-15
Rögle BK vinner årets klubb i Europa. Priset delades ut av alliansen European Hockey Clubs under onsdagskvällen.

En tids röstning är avklarad. Nu står det klart att Rögle BK kammar hem kategorin årets klubb i Europa i 2022 Fenix Outdoor & Warrior European Hockey Awards. Rögle var nominerat bland anant tack vare att laget vann sin första europeiska titel.

– Jag är både jätteglad och superstolt över den här utmärkelsen. Det är ett kvitto på att vi gjort något bra den här säsongen. Alla i organisationen har en del i det här priset, precis som alla våra supportrar och partners som varje dag bidrar och gör det möjligt till att vi kan fortsätta utvecklas som klubb, säger Rögles klubbdirektör Daniel Koch.

Rögle hade en framgångsrik säsong 2021-22, både nationellt och internationellt. Rögle vann SHL:s grundserie på 100 inspelade poäng, samtidigt som laget gick hela vägen och vann Champions Hockey Leauge.

De andra lagen som var nominerade var Oceláři Třinec, Belfast Giants, Tappara Tampere och EV Zug.

Cam Abbott var även nominerad i kategorin årets tränare men fick se sig besegrad av EV Zugs tränare Dan Tangnes.

SE EHC:S FILM OM RÖGLE - ÅRETS KLUBB I EUROPA

{!A}