Trots tidig uppförsbacke räddade J20 en poäng
Publicerad: 2020-09-20
J20
Rögle J20 spelade på söndagen sin tredje raka hemmamatch på lika många dagar. Gästande Södertälje tog en tidig 2-0-ledning och hemmalaget fick kämpa i uppförsbacke. Rögle gav sig aldrig, hämtade upp ett tvåmålsunderläge i slutminuterna till 3-3 men fick ge sig i övertiden då gästerna gjorde 4-3.

J20 fortsätter att plocka poäng - efter fyra spelade matcher har laget tagit poäng i samtliga fyra. Söndagens hemmamatch mot Södertälje hade man nog hoppats på mer än den poäng man tog - samtidigt som man är glada över att hämtat igen ett tvåmålsunderläge de sista minuterna och kvitterat med en sekund (!) kvar av ordinarie tid.
– Jag tycker att vi visade prov på mycket stark moral där vi aldrig ger upp och fortsätter att jobba på det som vi kan påverka som grupp, säger tränare Charlie Thermaenius.
Hemmalaget inledde lite avvakande och passivt och gästerna kunde gå till pausvila med en 2-0-ledning, målen gjorda inom loppet av 28 sekunder.
– Söderälje var mer aggressivt än vad vi var och det gjorde att vi gjorde en del misstag i spelet med puck. Jag tycker inte att vi riktigt kom upp i standard i den första, säger Charlie.

Den andra perioden blev sönderryckt där båda lagen tog många utvisningar. Rögle skapade en hel del chanser men skärpan i avsluten fanns inte riktigt där. Trots allt kunde Rögle reducera genom Kalle Bartholdsson som fint följde med i ett anfall i spel fyra mot fyra. I tredje kom Rögle ut som ett nytt lag, man jobbade hårt och spelade med en desperation och tryckte på mot gästernas mål. Trots det så gjorde Södertälje 3-1, en riktig kalldusch. Tungt för hemmalaget men man gav inte sig och det blev några riktigt dramatiska slutminuter. I spel sex mot fyra pricksköt Philip Törnqvist in reduceringen, 2-3, med drygt två minuter kvar. Med 36 sekunder kvar missade Rögle en straff men med en sekund kvar, i spel sex mot fem, kvitterade Linus Sjödin (bilden) till 3-3 och tog matchen till förlängning. Där avgjorde Södertälje matchen 1:29.
Nu får Röglejuniorerna en vilodag innan nästa match, hemma mot Karlskrona på tisdag kväll.