Grönt & Vitt: Slutspelsveckan inledd
Publicerad: 2022-03-28
På torsdag inleds SM-slutspelet 2022 för Rögles del, men det är ännu inte klart vilket motståndet blir. Om det och mycket annat hör du i dagens Grönt & Vitt.

Rögle inledde veckan med ett pass i Catena Arena, men trots tre dagars ledighet var det bra fart och fokus på rätt saker menar Rögle tränare Cam Abbott. Rögle spelar första kvartsfinalen på torsdag, men det är ännu inte helt klart vilket motstånd det blir. Oskarshamn leder med 1-0 i matcher mot Leksand och Örebro med 1-0 i matcher mot Brynäs. Match 2 i bäst-av-tre-serien spelas under måndagen och då kan det klarna vilka Rögle ställs mot. Rögle kommer möta det sämst rankade laget av de fyra: Örebro (7 i grundserien), Leksand (8), Oskarshamn (9) och Brynäs (10).

LÄGET PÅ ISEN

Rögle var på is i ungefär 50 minuter och förutom långtidsskadade Erlend Lesund saknades också Ryan McKiernan (krasslig, dag-för-dag). Alla andra spelare var på is, det inkluderar både Mattias Sjögren och Ted Brithe´n som inte spelat i de senaste matcherna. Sjögrens status är dag-för-dag medan Brithén har status vecka-för vecka.

Peter Ekholm