"Starkt komma hit och spela bättre än dem"
Publicerad: 2019-01-29
Efter match
Hårt arbetande Erik Andersson sammanfattade det bra: "Det är starkt gjort av oss att komma upp hit och spela bättre än dem".

Rögles segersång ekade högt ut i korridorerna i Skellefteå Kraft Arenas inre - glädjen var påtaglig efter lagets imponerande vändning och övertidsseger med 3-2, Rögles första i den här arenan sedan 2009.
– Det här tar vi med oss hem till mötena mot Växjö. Det hade varit tufft att förlora med tanke på alla de chanser vi skapade. Jag tycker att de levde lite på det som vi gav dem, säger Erik.

Erik sitter med delar av utrustningen kvar men där det finns bar hud finns det en ispåse.
– Lite ispåsar är aldrig fel. Och det kostar att vinna, säger han.
Erik Andersson gjorde sin klart bästa match i Rögledressen. Han jobbade stenhårt, rev och slet och vann dueller både längs sargerna och ute på isen.
– Det kändes bra, jag känner mig pigg. Och vi hade bra flyt i kedjan, Simon (Ryfors) och Linus (Sandin) var grymma. Det här är något att bygga vidare på, säger Erik.

Ändå var det nära att förlustsviten hade förlängts. Rögle fick chans i powerplay i matchens sista minuter efter ett matchstraff på hemmalagets Jesper Jensen. Med 30 skeunder kvar kommer istället Oscar Möller helt fri - men Justin Pogge räddade.
– En grym räddning av Justin. Det hade som sagt varit tufft att förlora den här matchen.
Rögles nästa uppgift är regerande mästarna Växjö hemma i Lindab Arena på torsdag.
– Det ser vi fram emot, avslutar Erik.