Samuel Jonsson klar för Rögle J20
Publicerad: 2022-05-16
Rögle har gjort klart med målvakten Samuel Jonsson som ansluter till klubbens J20-lag. 18-åringen kommer senast från Brynäs organisation.

Det har blivit dags att presentera det första nyförvärvet till Rögle J20 inför kommande säsong. Det rör sig om den lovande målvakten Samuel Jonsson, som spelat de fyra senaste säsongerna i Brynäs organisation.

– Vi är väldigt glada över att få hit Samuel till Rögle. Han är en väldigt lovande ung målvakt som har många av de kvaliteterna på och utanför isen som vi värdesätter högt. Vi hoppas att han ska fortsätta ta steg i sin utveckling här hos oss, säger Rögles juniorsportchef Magnus Wennström.

Den 18-årige målvakten spelade 31 matcher med Brynäs J20 förra säsongen. Han var även ombytt till en SHL-match, men agerade då backup bakom Veini Vehviläinen. I sommar är han aktuell för att bli vald i NHL-draften.

Lär känna Rögles nya målvaktstalang i videointervjun ovan.

Joel Nordström