GAMEDAY: Kan Rögle ta tredje raka?
Publicerad: 2022-09-24
Efter en skön seger mot Luleå fortsätter resan uppe i norr. Här är allt ni behöver veta inför lördagens match mot Skellefteå.

INFÖR NEDSLÄPP

Skellefteå-Rögle 18.00, Skellefteå Kraft Arena, C More

MÖTET:

Rögle kommer från en imponerande insats mot Luleå där laget var överlägnsa i de två inledande perioderna. Trots att Luleå skulle skapa liv i matchen så gick Röge segrande ur bataljen med 4-2.

– Jag tycker verkligen vi kom ut och var redo för att spela. Vår andraperiod var exakt hur vi vill spela, säger Riley Sheen efter matchen.

Skellefteå har inlett säsongen med förlust mot Malmö, vinst mot Linköping och kommer senast från en 1-0-förlust mot Leksand.

Rögle var företagssamma mot Skellefteå förra säsongen då de vann tre av fyra möten.