Ken Jäger lämnar - klar för Västervik
Publicerad: 2018-11-10
Nyhet
Rögle BK har kommit överens med unge anfallaren Ken Jäger att avsluta kontraktet. Den 20-årige schweizaren lämnar Rögle och är klar för Västervik i allsvenskan.

Ken Jäger kom till Rögle inför den här säsongen från sin moderklubb Davos. Ett stort steg för den talangfulle anfallaren som haft svårt att ta plats i Rögles A-lag.
Ken har varit ombytt i fyra SHL-matcher och spelat i två av dessa under hösten.
– Ken är en ung och ambitiös spelare med stor potential. Men han är i ett skede av sin karriär där han behöver spela kontinuerligt för att fortsätta utvecklas. Vi har gemensamt kommit fram till att det här är den bästa lösningen för Ken, säger Rögles sportchef Chris Abbott och fortsätter:
– Vi vill tacka Ken för hans hårda jobb, positiva attityd och professionalism under tiden som han varit i Rögle BK. Vi önskar Ken all lycka till när han nu lämnar oss för att spela i allsvenskan och fortsätta sin karriär.
I Västervik spelar sen tidigare målvakten Emil Kruse som är utlånad dit av Rögle BK den här säsongen.