Rögle bevakar NHL-draften på plats
Publicerad: 2022-07-04
På torsdag och fredag genomförs 2022 års upplaga av NHL-draften i Montreal. Med flera Rögle-spelare aktuella bevakar klubben arrangemanget på plats i samarbete med Visab Vitvaruservice i Ängelholm

På torsdag har Marco Kasper stora möjligheter att väljas tidigt i den första rundan av draften. Den 18-årige österrikaren tippas kunna gå så pass högt som nummer tio.

I samarbete med Visab Vitvaruservice i Ängelholm åker Rögles Peter Ekholm till Montreal för att följa Marco Kasper och de andra Rögle-spelarna under draftveckan. Följ med på våra kanaler för att se vilka lag som väljer spelarna från Rögle.

– Det är väldigt roligt att Rögle har Marco Kasper som kan väljas så pass högt som topp-10. Vi tackar Visab Vitvaruservice i Ängelholm för deras samarbete och lovar exkklusivt material från Montreal. Vi hoppas på en rad intressanta inslag och gäster, säger kommunikationsansvarige Ekholm.

Förutom Kasper är också Rögle-spelarna Linus Sjödin, Oskar Pettersson, Sebastian Törnqvist, och Adam Engström aktuella att draftas.

– För Rögle betyder det jättemycket att vi har spelare som kan väljas i NHL-draften. Det är ett bra betyg för vår junior- och seniorverksamhet. Vi vill stärka Rögles varumärke i hockeyvärlden och att vi har möjligheten att ha Peter på plats ger oss ökade möjligheter. Vi vill ge våra fans så mycket som möjligt och det här är ett ypperligt tillfälle att göra det, säger Rögles klubbdirektör Daniel Koch.

Rögle-spelare i första draftrundan genom tiderna:

Kenny Jönsson - nummer 12 1993 - Toronto Maple Leafs

Hampus Lindholm - nummer 6 2012 - Anaheim Ducks

Timothy Liljegren - nummer 17 2017 - Toronto Maple Leafs

(Rasumus Sandin - nummer 29 2018 -Toronto Maple Leafs (Sandin gjorde fem matcher i Rögle innan han lånades ut till den kanadensiska juniorligan).

Peter Ekholm