Marshall avstängd av disciplinnämnden
Publicerad: 2016-01-04

Rögles  kanadensiske back Kevin Marshall stängs av totalt tre matcher (2+1) för en slashing i hemmamatchen mot HV71 den 30 december. Det meddelade disciplinnämnden på måndagen.

Det blir inget spel i veckans båda SHL-matcher för Röglebacken Kevin Marshall. Försvararen blev på måndagen avstängd i tre matcher (varav en omvandlas till böter) för en händelse i Rögles segermatch hemma mot HV71 (6-2) dagen före nyårsafton.

I en närkamp i tredje perioden framför Rögles mål hamnade Marshalls klubba mellan benen på HV-anfallaren Erik Christensen. Röglespelaren blev inte utvisad men händelsen har i efterhand anmälts till disciplinnämnden.

- Det var absolut inte meningen, klubban hamnade där oavsiktligt. Den gled upp längs benen och träffar inte alls speciellt hårt. Spelaren ramlade men reste sig upp direkt när det inte blev någon utvisning, förklarar Röglespelaren.

Rögles sportchef Anders "Masken" Carlsson:

- Jag tycker det är ett hårt straff men det ligger väl i paritet med hur dom dömt för liknande händelser innan.

Avstängningen innebär att Kevin Marshall missar de två nästkommande matcherna, hemma mot Djurgården på torsdag och bortamötet i Karlskrona på lördag.

Sen tidigare är Almen Bibic avstängd på torsdag men är sen spelklar.