J18 ställs mot Växjö i SM-slutspelet
Publicerad: 2020-03-09
J18
På måndagen blev det klart - Rögle J18 ställs mot Växjö i 16-delsfinalen i SM-slutspelet. Rögle börjar hemma på onsdag 11 mars kl 19:30.

– Det känns inspirerande. Vi har gjort bra matcher mot Växjö tidigare under säsongen och det ska bli grymt skoj att det äntligen drar igång, säger J18-tränaren Mathias Tjärnqvist.
Rögle säkrade en plats i SM-slutspelet genom att vinna sin serie för två veckor sedan. Sedan dess har man gått och väntat på att dra igång slutspelet.
– Vi har tränat på bra och nu är alla sugna på att det ska starta. Vi har förlorat båda mot Växjö tidigare varav en på övertid men det har varit jämna matcher. Vi kommer att vara taggade, säger Mathias.
Första 16-delsfinalen spelas hemma i Catena Arena nu på onsdag kl 19:30, retur i Växjö på lördag och eventuellt tredje och avgörande match även det i Växjö på söndag.