Widing vinnare och målskytt i sin comeback
Publicerad: 2018-12-08
Efter match
Efter fem matchers avstängning var han väldigt spelsugen i sin comeback hemma mot Skellefteå. När Rögle vann med 4-1 blev forwarden Daniel Widing dessutom en av målskyttarna.

Det var i bortamatchen mot Linköping som Rögles Daniel Widing åkte på ett matchstraff som senare också gav fem matchers avstängning.
Nu är straffet avtjänat och vid hemmasegern mot Skellefteå fick publiken i Lindab Arena återigen se den hårt arbetande forwarden bana väg med sin fina skridskoåkning och aggressiva spelstil.
– Så klar känns det jättebra att vara tillbaka igen och kunna hjälpa laget. Det är inte alls kul att sitta bredvid men jag kände mig väldigt spelsugen i dag och hade bra energi, säger Daniel Widing.

Att han även fick göra mål i sin återkomst var också kul och han beskriver hur målet gick till:
– Erik (Andersson) vallade pucken i sargen på ett lurigt vis som ställde deras backar. Jag blev helt fri på kanten och hade först bestämt mig för att lägga över pucken på backhand och runda målvakten eftersom jag hade ganska hög fart. Fast så såg jag en lucka vid främre stolpen och satte den där istället, förklarar han nöjt efter matchen.

Efter en briljant inlednig på matchen av Rögle, följt av en jämnare andraperiod pressade Skellefteå på hårt i den tredje perioden. Rögle lyckades dock stå pall och kunde bärga tre viktiga poäng.
– Skellefteå är ju ett bra lag och att det skulle se ut som det gjorde i tredje perioden var nog egentligen ganska väntat. Skönt att vi höll undan och fick utdelning både defensivt och offensivt i dag, sa en lättad Daniel Widing och ser fram emot den sista matchen innan jul hemma mot Brynäs 19 december.

Patric Andersson