Hockeyfest på lördag i Retrotröja
Publicerad: 2020-01-23
Hemmamatch
På lördag är det ny hockeyfest i Catena Arena. Vi räknar med en fullsatt arena när HV71 kommer på besök i en ny viktig match i kampen på en topp 6-plats. Vi kommer att uppvakta Ted Brithén och laget kommer att spela i retrotröjor och en gammal lagkapten är hedersgäst.

Kampen om topp 6 och en direktplats i kvartsfinalerna fortsätter – det är jämnt och spännande med många lag inblandade och varje poäng kommer att bli viktig när serien summeras. På lördag gästas vi av HV71 som just nu ligger utanför topp 6 men som gärna vill nå dit. Det kommer att bli en högintressant match och ert stöd blir viktigt.
Lördag är Retrotröjans match där vi vill hedra vår historia. Vi kommer att spela i en tröja som vi gjorde under ett antal säsonger i slutet av 70-talet och början av 80-talet. Tröjorna kommer sen att auktioneras ut till förmån för vår satsning på våra ungdomar. Stefan Bergkvist har gjort många år i föreningen, både som spelare och ledare, och han kommer att göra ett symboliskt första nedsläpp innan matchen drar igång. Stefan var lagkapten på den tiden och har spelat i den matchdräkten.
Innan nedsläpp kommer vi även att uppvakta vår Ted Brithén som förra lördagen gjorde sin 300:e tävlingsmatch i Rögle.

Intresset för 15:15-matchen är stort och det finns endast lite ståplats kvar till försäljning. Du köper som vanligt enklast på nätet eller i Kundcenter, öppet vardagar 10-14. Du kan även ringa, 0431-55 89 02. Glöm inte att du även kan köpa ståplatsbiljett via Angel Island Army, gå in på aia.nu och följ länken. Då stöttar du även AIA:s bortaresor vid köp från den länken.

Det är många som vill ladda upp inför matchen med god mat och dryck i vår populära restaurang. Restaurangen är fullbokad och det är ont om lediga platser framöver också. Funderar ni på att kombinera god mat och hockey framöver den här säsongen är det bäst att boka bord i tid. Menyerna för alla hemmamatcher i grundserien fram till 12 mars hittar du här. Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected]. Vi kan även ordna biljett till matchen när du bokar bord. Du vet att du även kan boka bord i Rix FM-baren? Då är bordet ditt även i pauserna och du beställer mat i förväg från en speciell meny. Rix FM-baren öppnar 17:30. Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected].

I Kids Zone finns som vanligt en hel del att göra för yngre besökare. Elgiganten är på plats och erbjuder möjlighet att spela tv-spel.
Till lördagens match har vi även tagit fram en del saker i retrostil dagen till ära. Ta ett varv inom shopen den här eftermiddagen.
Tänk på att samåka till matchen eller ta bussen för miljöns skull. Du vet väl att du kan åka med Skånetrafiken till och från SHL-matcherna i Catena Arena? Ta matchbussen, linje 84. Visar du ditt Säsongskort så åker du gratis. Tidtabell finns på hemsidan.
Åker ni bil till matchen och är 4 eller fler i bilen så bjuder Grönvit hållbarhet på parkeringsavgiften.
Tänk på att förbereda er betalning till parkeringen så går det snabbare och vi slipper långa köer in. Ha 20 kronor i kontanter redo att betala med eller om du ska swisha så förbered innan ni kommer fram till betallinjen (en medpassagerare kan förbereda).
Vi ses på lördag i Catena Arena!