Bondesson kallas hem – ersätter Gélinas
Publicerad: 2019-12-18
Rögle BK
Éric Gélinas skadades i segermatchen i Oskarshamn på tisdagen och kan inte vara med hemma mot Växjö. Därför kallar Rögle hem utlånade backen Jakob Bondesson från Kristianstad till torsdagens match i Catena Arena.

Backen Éric Gélinas utgick tidigt i matchen mot Oskarshamn med en skada. Det står klart att han inte kan medverka i morgondagens match.
– Vi kommer att undersöka Éric vidare under dagen och hoppas under morgondagen få svar så vi kan ge ett mer exakt besked hur länge han väntas bli borta, säger Rögles fysioterapeut Christopher Alvengrip.

Juniorbacken Jakob Bondesson, som varit utlånad till Kristianstad under större delen av hösten och fått en allt större roll, kommer att ansluta till laget under torsdagen. Jakob spelar först med Kristianstad i kvällens hemmamatch mot Björklöven. Till den matchen kommer även Rögleanfallaren Kevin Wennström att lånas ut till för att sen återvända och spela med Rögle mot Växjö.
– Både Jakob och Kevin är namngivna juniorer och kan gå fram och tillbaka mellan klubbarna, förklarar sportchef Chris Abbott.
Matchen mot Växjö är den sista innan julhelgen, nästa match spelas först 26 december hemma mot Färjestad.