Säker derbyseger för J18
Publicerad: 2020-09-13
J18
J18 vann försäsongsmatchen hemma mot Malmö med 3-0 (2-0, 1-0, 0-0) på ett väldigt övertygande sätt.

Rögle tog kommandot från start, man vann första perioden med 2-0 efter mål av Natanael Lindholm och Alexander Gunnarsson.
– I andra går vi ner lite i tempo, spelar omständigt och drar på oss utvisningar. Vi klarade av två tre mot fem-lägen och kunde ändå vinna perioden med 1-0, berättar tränare Almen Bibic.
Rögles målskytt i andra var Marco Kasper. I tredje kotrollerade Rögle händelserna igen, man vann bland annat skotten med 17-3 och totalt i matchen blev det 36-16.
– Roligt att Axel Mangbo (bilden) kunde hålla nollan för oss och vi visade upp en stark defensiv, säger Almen.
Matchen var den sista på försäsongen - seriepremiären spelas borta mot HV71 om två veckor.